5 TIPS PER HIGIENE VOCAL

miércoles, 27 de marzo de 2013

Molts dels que em coneixeu en persona sabeu dels meus problemes de veu que tinc. Tot i que he fet moltes classes de logopèdia encara tinc moltes disfonies. És, en una d'aquestes classes, que el logopeda em va dir que m'inventés recursos per a no forçar la veu, ja que és la meva eina principal de treball.

Avui us deixo petits recursos, que he anat introduïnt en el meu dia dia de treball.


1. RESPIRACIÓ  I RELAXACIÓ: des del primer de classe ensenyo als alumnes com podem respirar pel nas i treure l'aire per la boca, molt a poc a poc i relaxant-nos alhora. Ho fem acompanyat d'un petit movivent com si de tai-txi es tractés. 


2. FER FILES AL PATI: Mai els crido quan fem files, senzillament pico de mans i els nanos fan fila; la meva gola ho agraeix.


3. FER FILES A CLASSE: Sóc molt organitzada i considero que hem de donar un bon exemple als nostres alumnes, així doncs mai dic "feu fila" sino que els crido per "taules" o per número de files de classe (segons pel que a mi m'interessi). Lo normal és que els cridi per fileres (per la disposició de taules de la meva aula). Aquest sistema ja fa temps que l'utilitzo però el que he incorporat últimament és cridar les files a través dels nombres escrits; és a dir, aixeco un cartellet que ja tinc preparat per aquest tasca, amb el nombre corresponent que li toca posar-se a la fila. Funciona molt bé! 
Quan tenen après el nombre jugo a enredar-los i els trec de manera desordenada...jijiiji


4. EL PLOMALL DEL SILENCI: Aquest recurs me'l vaig inventar l'any passat just per aquestes dates. Aprofitant que m'havia sobrat unes quantes plometes del treball de Pasqua, les vaig ajuntar i enganxar a la punta d'un palet de "pinxo". El resultat el podeu veure a la foto. 
Aquest plomall és màgic perquè quan l'aixeco ....fan silenci i paren atenció tots alhora... (clar que al principi de curs el descobrim un bon dia, i els motivo per a que funcioni com a mi m'interessa)


5. XIULET: És un dels recursos més antic que s'ha fet servir a les escoles. Jo el porto a sobre sempre que anem d'excursió i també el faig servir per les classes de motricitat al pati.



Espero que us hagin servit, però també m'agradria que m'expliquéssis quins recursos tens tu per a la teva higiene vocal.

3 comentarios:

  1. jajajaja l plumero del silencio es total. Un saludo

    ResponderEliminar
  2. Unos consejos muy útiles, Mireia. Me pasa al igual que a Miren, me ha encantado el plumero, je,je Un beso.

    ResponderEliminar
  3. Gracias chicas, haceros uno vosotras y ya me diréis si funciona como el mío jijiji....

    ResponderEliminar

Gracias por dejar tu comentario, en cuanto lo revise será publicado.
Los comentarios anónimos son considerados spam.

Related Posts  for WordPress, Blogger...